• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Du har fortfarande 2 anmärkningar. Om du tänker dig att du skulle låna ut pengar till någon så får du veta att personen har lånat pengar av andra och inte betalt tillbaka, skulle det då spela någon roll om det var 2 eller 3 personer som ej fått sina pengar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Juan

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
4 November 2023
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
12
Poäng
51
Du har fortfarande 2 anmärkningar. Om du tänker dig att du skulle låna ut pengar till någon så får du veta att personen har lånat pengar av andra och inte betalt tillbaka, skulle det då spela någon roll om det var 2 eller 3 personer som ej fått sina pengar?
Förstår men tror du blir bättre när en anmärkningen går bort snart nästa vecka
 

Nevermore

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Idag har min Uc-score gått från 1.1% till 0.5%, men själva poängbetyget har inte ändrats utan står kvar på 623 och "bra", som det stod på innan. Jag har tänkt söka samlingslån. Ska jag vänta tills poängen uppdateras vid den månatliga uppdateringen?
 

AvalonC

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
26
Poäng
101
Hur mycket förlorar du genom att vänta?

Förstår att du är sugen på att lösa det så snabbt som möjligt, men om vänta ger dig högre chans att få lånet, och du inte går back så mycket att du inte klarar av det, så vänta tills du garanterat får det ^^ (skulle jag gjort i alla fall:)
 

AvalonC

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
26
Poäng
101
Idag har min Uc-score gått från 1.1% till 0.5%, men själva poängbetyget har inte ändrats utan står kvar på 623 och "bra", som det stod på innan. Jag har tänkt söka samlingslån. Ska jag vänta tills poängen uppdateras vid den månatliga uppdateringen?
Glömde citera i förra inlägget...

Hur mycket förlorar du genom att vänta?

Förstår att du är sugen på att lösa det så snabbt som möjligt, men om vänta ger dig högre chans att få lånet, och du inte går back så mycket att du inte klarar av det, så vänta tills du garanterat får det ^^ (skulle jag gjort i alla fall:)
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Idag har min Uc-score gått från 1.1% till 0.5%, men själva poängbetyget har inte ändrats utan står kvar på 623 och "bra", som det stod på innan. Jag har tänkt söka samlingslån. Ska jag vänta tills poängen uppdateras vid den månatliga uppdateringen?
”Poängbetyget” är bara för dig själv. Syns väl inte på UC förfrågan. Eller är det något nytt?
 

Nevermore

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Glömde citera i förra inlägget...

Hur mycket förlorar du genom att vänta?

Förstår att du är sugen på att lösa det så snabbt som möjligt, men om vänta ger dig högre chans att få lånet, och du inte går back så mycket att du inte klarar av det, så vänta tills du garanterat får det ^^ (skulle jag gjort i alla fall:)
”Poängbetyget” är bara för dig själv. Syns väl inte på UC förfrågan. Eller är det något nytt?

Nu har även poängbetyget uppdaterats. Enligt UC när jag chattade med dem så kan bankerna välja att kolla på bägge, eller bara en utav "scoren". Mycket otydligt.

Däremot har inte mina skulder uppdaterats i min upplysning än, så jag får väl vänta på den stora månatliga uppdateringen innan jag söker. Det borde väl vara bättre om upplysningen visar en total lägre skuld.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Nån som vet när uc uppdateras? Jag har en uc som ska försvinna idag, men fortfarande samma betyg. Förut har betyget blivit bättre varje gång en ff blivit mer än 6mån, så att en försvinner borde verkligen göra något på betyget.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 778
Mottagna reaktioner
2 695
Poäng
1 677
Nån som vet när uc uppdateras? Jag har en uc som ska försvinna idag, men fortfarande samma betyg. Förut har betyget blivit bättre varje gång en ff blivit mer än 6mån, så att en försvinner borde verkligen göra något på betyget.
De brukar hända nått vid typ 9 på morgonen. :) har sett själv när jag väntat ut förfrågningar så ligger de kvar när man tittar tidigt på morgonen. Sen mot 9 år de borta :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp